Kompyuter о'уinlari
Avvalgi darsda
kompyuter o'yinlari haqida ma'lumot oldingiz. Endi kompyuter o'yinlarining
ayrimlari bilan tanishamiz.
«Puzzle»
(pazl) o'yini. Bu o'yin mantiqiy о’yinlar turiga кiradi. Unda bo'laklarga
ajratilgan rasmni tiklash kerak bo'ladi. Pazl о’yini «Puzzle» fayli orqali ishga tusiriladi. U ishga tushirilgach,
ekranda o'yinning zarvarag'i hosil bo'ladi. Unda 12 ta rasm tasvirlangan.
Rasmlar sichqoncha
yordamida tanlanadi. Rasm tanlangach, ekranga o'yin maydoni chiqadi. Unda «3x3»
va «4x4» yozuvli ikkita tugma bo'lib, ular yordan da tanlangan rasm 9 (3x3)
yoki 16 (4x4) bo'laklarga bo’linadi. Rasm bo'laklari kvadrat shaklidagi
maydonda aralashgan holda joylashadi.
Rasm 9 bo'lakka
bo'lingan bo'lsin. U holda 9-bo'lak ekranga chiqmaydi. Uning o'rnida bo'sh
katak hosil bo'ladi. Bo'sh katak atrofidagi rasm bo'laklaridan birini shu bo'sh
katakka siljitish mumkin. Buning uchun sichqoncha ko'rsatkichini shu rasm bo'lagi
ustiga olib kelib chap tugmasini bosasiz.
Bunda faqat bo'sh
katak yonidagi rasm bo'laklarini vertikal yoki gorizontal yo'nalishda siljitish
mumkinligini unutmang. Siljitishning imkoni bo'lmagan rasm bo'lagini
siljitishga urinsangiz 1 ball jarima olasiz. Rasmning asl ko'rinishi
yodingizdan chiqqan bo'lsa, uni ко’rib olish mumkin.
Buning uchun «Rasmni ко'rib olish» tugmasi bosiladi. Rasmning
asl ko'rinishi 5 soniya ko'rinib, yana o'chib ketadi. Uni qayta-qayta ko'rish
mumkin. Lekin har bir ko'rish uchun 5 balldan jarima olasiz.
«So'z
yasash» o'yini. Bu o'yin yordamida so'z boyligingizni sinab
ko'rishingiz mumkin. O'yin «Suzuyin» fayli orqali ishga tushiriladi. O'yin zarvarag'ida
4 ta rasm bo'lib, ularning bo’lib sichqoncha yordamida tanlanadi. Natijada 4x4
o'lchamli o'yin maydonida ustiga harflar yozilgan kvadrat shakldagi 15 ta katak
hosil bo'ladi.
Harf yozilgan kataklarni Pazl o'yinidagi kabi siljitib so'z yasash kerak. Yasalgan so'zni belgilash uchun uning birinchi harfi yozilgan katak ustiga sichqoncha ko'rsatkichini olib kelib, o'ng tugmasi bosiladi.
Keyin sichqonchani
yasalgan so'z narflari yozilgan kataklar bo’ylab siljitiladi. Natijada ushbu
kataklar bo'yalib boradi. Sichqoncha ko'rsatkichi so'zning oxirgi harfi
yozilgan katak ustiga kelganda yana o'ng tugmasi bosiladi.
So'zni to'g'ri
yasagan bo'lsangiz undagi harflar soniga teng ball olasiz. Yasagan so'zlaringiz
o'yin maydonining pastki qismidagi oynada aks etib turadi. O'yin qiziqarli
bo'lishi uchun o'yin maydonining o'ng tomonidagi rasm har 10 ball
to'plaganingizda almashib turadi.
Aziz o'quvchilar! Kompyuter o'yini qanchalik
qiziqarli bo'lmasin, и bilan me'yoridan
ortiq shug'ullanish sog'lig'ingiz uchun zarar keltirishini unutmang!